Wandelingen

Als wandelcoach werk ik met een prachtige combinatie van oosterse en westerse psychologische inzichten met een vleugje breinkennis, in de natuur. Het westerse richt zich op oplossingen, doelen en resultaten en het oosterse op de kracht van bewuste aandacht en (zelf) reflectie. Ook maak ik gebruik van inzichten in de werking van het brein tijdens meditatie en stress. Mijn ‘kantoor’ is de natuur. De natuur is een heerlijke plek om op adem te komen, tot rust te komen, te herstellen en in balans te komen of te blijven. Dit noem ik ook wel ‘het natuureffect’.
Om jullie kennis te laten maken met de prachtige combinatie van wandelcoaching, mindfulness en compassie organiseer ik 6 thema wandelingen waarbij je daadwerkelijk stappen maakt!. Opgeven kan via info@leefmindful.nl

Zondag 13, 20 oktober, 3,10, 24 november 2019 en zondag 12 januari 2020 van 9.30- 11.30 uur. Maximaal 6 deelnemers.  De thema bijeenkomsten zijn ook afzonderlijk te volgen! Investering: €15 (tijdelijke prijs,in de toekomst wordt deze verhoogd).
De wandelingen gaan altijd door!!!

Zondag 13 oktober Wandeling 1.
Het natuureffect & de werking van aandacht.

We beginnen met het ervaren van het helende en ontspannende effect van de combinatie natuur en aandachttraining op je (pijn/stress/spannings) klachten door middel van een heerlijke wandeling in het bos. We staan stil bij de werking van aandacht tijdens het wandelen en hoe het voelt als je helemaal in je element bent.

Zondag 20 oktober Wandeling 2.
Het natuureffect & de innerlijke criticus

We beginnen met een heerlijke mindful wandelingen beleven ‘het natuureffect’. We zetten ons lichaam en brein op veilig en gaan vervolgens aan de slag met onze interne criticus.Het fijne is dat je hiervoor totaal niet uit de comfort zone hoeft! Ook hier geldt: “Mindfulness is mild zijn voor jezelf”.

Zondag 3 november Wandeling 3.
Op zoek naar Balans

We starten wederom met een heerlijke mindful wandeling: wandelen in opmerkzaamheid voor alles wat er is. Wandelen om vanuit de ‘doe modus’ (plannen,op tijd komen, ed) naar de modus van niet doen (alleen de instructies volgen..) te gaan.
Je gaat kiezen welke activiteiten wel of niet goed voor je zijn zodat je inzicht krijgt in de keuzes die passen bij jou. Ook ga je op een speelse, natuurlijke manier onderzoeken hoe je omgaat met grenzen.

Zondag 10 november Wandeling 4.
Jouw tijd is nu. Meditation time

Nadat we tot rust zijn gekomen door wandelen in aandacht, zonder doel en verwachting gaan we mooie plekken in de natuur opzoeken voor meditatie en compassie oefeningen. Hierbij maken we gebruik van wat de natuur aan ons laat zien en van ons voorstellingsvermogen. Je leert ongemak mild te onderzoeken en gaat ervaren wat ‘ruimte en lichtheid’ doet op je stemming!

Zondag 24 november  Wandeling 5. VOL
Beter voorkomen dan genezen

Na een heerlijke mindful wandeling waarbij we de dagelijkse beslommeringen achter ons laten, wandelen we naar een bijzondere plek. We gaan  signalen herkennen die voorafgaan aan stress/vermoeidheid/pijn zodat je tijdig leert ingrijpen. We werken aan je persoonlijke handleiding door in kaart te brengen wat werkt en waar je meer van gaat doen en hoe je dit duurzaam gaat integreren in je leven!!!.

Zondag 12 januari 2020 Wandeling 6.
Tijd voor rust en bezinning

Terugkom wandeling. Het programma wordt gemaakt nav de inbreng van de deelnemers. Voor de wandeling krijgen de deelnemers een leuke opdracht (natuurlijk!) thuisgestuurd ter voorbereiding.